זיהומים במיכל סקירת בעיות
זיהומים במיכל סקירת בעיות. בפוסט הזה אנחנו רוצים לסקור את מספר סיבות לזיהום במיכל דלק. מים –לא משנה היכן ממוקם מיכל הסולר, הוא מושפע מהסביבה , לחות נמצאת באוויר באופן תמידי, ביום חם ובלילה קר והפרשי הטמפרטורה מייצרים עיבוי טיפות מים על הדפנות הפנימיות של המיכל שלא מלאים בסולר. עובדות אלו תקפות בעיקר למיכלי סולר שמשמשים לאחסנה ממושכת, במיכל סולר שאינו מלא בנוזל עד סופו קיים פאזה של אוויר וכאן מתחיל תהליך עיבוי המים ושיטוח (קורזיה) המיכל. המים בתחילה מומסים על ידי הסולר וכאשר הסולר מגיע לנקודת רוויה המים מתחילים להתנקז למקום הנמוך במיכל.
אורגניזמים במיכל:
1. חיידקים : כאמור חיידקים תורמים לקורוזיה, גורמים לשיתוך (החלדה) הפלדה ומייצרים סביבה חומצית.
2. שמרים: מעדיפים סביבה חומצית המיוצרת על ידי SRB . הם משכפלים את עצמם תוך מספר שעות .
3. פטריות: מתפתחות בצורה של עובש, גודלם כמיקרון, הם מייצרים מצא בממשק בין המים לסולר.
תנאי הסביבה בתוך המיכל אידיאלים עבור פטריות מיקרוסקופיות, שמרים וחיידקים המנצלים את סביבת תוך המיכל במטרה להתרבות, הם מנצלים את מים מומסים עבור נביטה, פחמן למזון וחמצן וגופרית לנשימה. הבעיה הכי שכיחה שהאורגניזמים גורמים להם זה סתימה של הפילטרים והנזקים למערכת הדלק.
זיהומים במיכל. הבעיה נובעת מהלחות באוויר. במהלך מילוי מיכל ו / או התרחבות והתכווצות של מכלי אחסון חודר למיכל אויר לח, כאשר יש הבדלי טמפ' בין יום ללילה מתבצע בתוך המיכל תהליך עיבוי מים שמגיעים לתחתית המיכל. כאשר יש מים במיכל וטווח הטמפרטורה במיכל נכון החיידקים מתפתחים בממשק המים עם הסולר.הם מתחילים לייצר ביופילם שמגן עליהם מפני ביוצידים ונדבקים במיכל לסדקים לגומי, למתכת, ולכל סוגי ציפויי מיכלי דלק ומערכות דלק. החיידקים בגודלם מיקרוסקופים, הם יכולים להתפתח ולייצר שכבה שנראת בקלות בעין בלתי מזוינת תוך 12 שעות. חיידק בודד, שוקל רק מיליונית הגרם ויכול לגדול לביומסה של 10 ק"ג וכתוצאה מכך לייצר ביומסה בעובי כמה סנטימטרים על פני ממשק דלק / מים
לייעוץ במתחם הלקוח, ללא עלות, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קיימים 27 סוגים שונים של חיידקים האחראים למרבית הבעיות מנועי דיזל. חיידקים רבים גורמים לנזק במערכות דלק ביצירת "ביופילם" (קרום ביולוגי הצמוד למשטח קשיח) על משטחי פנים של המיכל. קורוזיה מואצת מתרחשת בכל מקום בו ביופילם מתיישב, ובגלל שצורת קורוזיה זאת שונה מקורוזיה רגילה ונוצרת על איזורים ספציפיים ומרוכזים ולא בצורה כללית, בדרך כלל בצורה של חורים או סדקים שגורמים לירידת עובי דופן המיכל ועם הפעלת גרנטור בסולר מזוהם בבקטריות זה יכול לגרום לנזק תפעולי למערכת הדלק.
קשה מאוד להעריך מתי הסולר במיכל מזדהם, אבל ברגע שהסולר מזדהם כל מערכת הדלק של המנוע תהיה נגועה וקשה מאוד למגר את הבעיה.
חיידקים (SRB) מקבוצת-SULPHATE REDUCING BACTERIA)): הם קבוצה ספציפית של חיידקים שמנצלים פחמן פשוט, ומייצרים תנאים לפעילות של חיידקים אחרים . הם מהווים קונסורציום בסביבה אירובית (בנוכחות חמצן) או בסביבה אנאירובית (ללא חמצן) התורמים להתרבות סוגי חיידקים נוספים. חיידקים אירוביים הצורכים את החמצן ואז זה מאפשר תנאים להתפתחות ושגשוג של חיידקים אנאירוביים .
החיידקים מעורבים ישירות בתהליך הקורוזיה במיכל. חיידקים יכולים לגרום החמצה גפרתית של הסולר או תזקיקי נפט המאוחסנים תקופה ארוכה. הפעולה מייצרת סביבה חומצית התורמת לקורוזיה מואצת.