תחזוקת
מיכלי דלק

טיפול בבקטריות/אורגניזמים

טיפול בבקטריות/ אורגניזמים. חברות וארגונים שעושים שימוש בסולר חייבים להיות מודעים לקיומה של בקטריה שמתפתחת בסולר וגורמת לנזקים כבדים לכלל המערכות והציוד הקשור לאספקת הסולר. אנחנו כמובן מתכוונים לדיזל באג. איך מתמודדים עם בקטריות בסולר? פרקש אנרגיות מתחדשות מציעה שירותי דיגום לדלקים המאוחסנים, ובמידת הצורך טיפול לניקוי מבקטריות, המבוצע באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם. פיתוחים אחרונים בדלקים, כגון הוספת ביו-דיזל, מעלים את הסיכון לנזקים שנגרמים מהאורגניזמים. על אף  שיש לביו דיזל יתרונות סביבתיים ברורים, חסרון בולט של הביו דיזל הוא הפגיעות מוגברת מול אורגניזמים אלו. משום כך תחזוקת מכלים אלו צריכה להיערך בתדירות יותר תכופה למניעת הנזקים הצפויים. במידה ולא תבוצע בדיקה תקופתית, עלולות להגרם בעיות תפעוליות במיכל ובאספת הדלק ממנו, ואפילו לקורוזיה רצינית שמשמעה היווצרות חור במיכלי הדיזל – והוצאות תיפעול גבוהות בגלל נזקי הדיזל באג.

מה זה דיזל באג?

דיזל באג הוא מיקרואורגניזם בודד או מושבה (קבוצה) של מיקרואורגניזמים שניזונים מסולר. המושבה כוללת חיידקים, עובשים חוטיים ושמרים. הם ניזונים מהפחמימנים שבדלק ויוצרים ביומסה, ביופילם ותוצרי לוואי מזיקים. מיקרואורגניזמים מהסוג הזה יחיו וישגשגו באופן מוגבר אפילו בכמויות הקטנות ביותר של מים, לעתים קרובות מעיבוי, ובממשק של דלק ומים, שם הם יכולים ליצור מחצלות עבות המכונות ביומסה. הם יכולים גם לצפות משטחים ו'לטפס' על קירות מיכל האחסון על ידי יצירת מה שאנחנוו מכירים בתור ביופילם. חיידק הדיזל נקרא לעתים קרובות גם פטריית דיזל או אצות – אם כי, במציאות, אין לזה שום קשר לאצות.

מדוע נמצאים מיקרואורגניזמים של דיזל באג בסולר?

מיקרובים, הכוללים חיידקים, שמרים ופטריות, נמצאים סביבנו. הם זקוקים לכמויות זעירות של מים ומזון כדי להתרבות, הם חיים כמעט בכל מקום, כולל בדלקים כגון סולר. ברגע שסולר יוצא מהסביבה הסטרילית של בית זיקוק, הוא נחשף לחיידקים אלו. כשהם ניזונים אפילו מהכמויות הקטנות ביותר של מים, הם ממשיכים ליצור את מה שמכונה דיזל באג. חיידקי דיזל (דיזל באג) מעדיפים לחיות בממשק הדלק/מים, חיים במים וניזונים מהסולר שהוא חומר אורגני. יש להם נטייה 'להסתתר' באזורי הזרימה הנמוכים יותר של מערכת דלק, שם חוסר העירבול מאפשר להם לשגשג בקלות יחסית. מהן הסימפטומים וההשפעות הברורות ביותר של באג הדיזל?

כיצד באג הדיזל משפיע על מסננים ומערכות דלק?

לזיהום סולר עלולות להיות השפעות חמורות ביותר על מערכות הדלק והמיכלים. הזיהום יחסום מסננים ויסתום את המזרקים, ובכך יגרום לבעיות במערכות מדידת הדלק. כאשר נותנים להם להתרבות על פני תקופה ארוכה של זמן, חיידקים אלה מתחילים להתקיים על חשבון מערכת הדלק. חיידק דיזל בסולר יכול גם להשפיע באופן רציני על פעולות המסנן. הבעיות קשורות בדרך כלל לבלאי משאבה ומזרקים, או בעיות מדידה הנובעות מהצטברות חיידקי דיזל. אפילו ברמות מתונות של חסימת מסנן זיהום, זה עלול לגרום לבעיות תפעוליות יקרות.

כיצד לטפל בדיזל באג?

באופן כללי, עדיף לטפל בחיידק הדיזל באמצעות תחזוקת דלק קבועה, לרבות פינוי קבוע של מים. תמיד תהיה נוכחות מסוימת של חיידק דיזל, אבל הבעיות האמיתיות מתעוררות כאשר הוא מגיע לרמות בינוניות או חמורות של זיהום. ברגע שהזיהום מגיע לשלבים אלה, ייתכן שיהיה עליכם להשתמש בביוצידים כדי לשלוט בו. במקרים חמורים יותר, ייתכן שיידרש ניקוי מלא של המכלים, כמו גם שיקום דלק המכונה סינון דלק או השמדת דלק או הורדת רמת איכות הסולר. כל הפתרונות האלה הם יקרים מאוד.

משימות ופרוייקטים

לאורך 20 שנות פעילותה ביצעה חברת פרקש מקורות מתחדשים פרוייקטים ומשימות לחברות המובילות במשק. בין לקוחותינו, פז, קבוצת בזן, TEN, מרכז רפואי יוספטל, קבוצת רמות, קבוצת נכסי אריאל, הרצליה מדיקל סנטר, שגרירות ארה"ב, בזק, התעשיה האווירית לישראל, צ'ק פוינט, רשות שדות התעופה, מייקרוספוט ישראל,
מרכז רפואי רבין וחברת דן.

0
לקוחות מרוצים
0
פינוי מכלים
0
שדרוג מכלים ל- Class 1
0
סינון סולר בליטרים
0
ניקוי מכלים יומיים
0
ניקוי מכלים תת קרקעים
Scroll to Top