איך מתמודדים עם מים בסולר?

הנזק שהמים במיכל הדיזל עלולים לגרום. מים במיכל הדלק הם בלתי נמנעים. וזה יגרום בהכרח לבעיות רציניות לכל המערכות שקשורות למיכל. צנרת, מסננים, מנועים. ישנן מספר סיבות מדוע סולר עשוי להכיל מים, אחד האויבים הגדולים ביותר של מנועי דיזל. מים בסולר יכולים להתרחש ממגוון סיבות כאשר הם נכנסים לדלק במהלך המעבר, האחסון או הטיפול. המומחים של פרקש מקורות מתחדשים מתמחים במגוון פתרונות יעילים להתמודדות עם המפגע. כדי לטפל במים בסולר כמו שצריך, עדיף להכיר את התופעה. כדי שתדעו מה לחפש וכיצד לטפל בה.

אנחנו מדברים על שלושה סוגי מים

ישנם שלושה סוגי מים שניתן למצוא בסולר. מים מומסים בתמיסה כוללים ריכוז נמוך של רמות מים שנמצאות בתוך סולר. מים מתחלבים הם ריכוז גבוה יותר של מים שהם חופשיים ומפוזרים (עכורים) בכל הדלק. למרבה המזל, ניתן להסיר את סוגי המים האלו בקלות באמצעות מגוון מוצרים. סוג המים השני המצוי בדרך כלל בסולר נקרא מים חופשיים ומושקעים (כבדים). מים חופשיים ומושקעים ניתן למצוא בתחתית המיכל וקשה הרבה יותר להסירם מהסולר. זה נגרם מאחסון לקוי וצריך לנקז אותם כמה שיותר מהר.

איך תדעו אם יש מים בסולר?

אם אתם חושדים שיש נוכחות של מים בסולר במיכל, רוב הסיכויים שזה אכן נכון. אבל חשוב להכיר את סימני האזהרה של מים בסולר. בדיוק כמו שהתסמינים של הצטננות כוללים גודש, חום, כאבי גרון וכאבי ראש, המנוע שלך חווה תסמינים כאלה כאשר מוזרקים לו מים. חשוב לבצע בדיקה חזותית לאיתור עכירות דלק שכן הדבר יצביע על נוכחות מים. חפשו סימני התנעה גסה ומצב סרק לא יציב. מים בסולר יכולים גם להוביל לפליטת עשן לבן או אפילו שחור. מים יכולים אפילו להוביל לכיבוי מוחלט של המנוע, במיוחד בזמן פעילות מוגברת. אם אתם נתקלים באחד מסימני האזהרה האלה, חשוב לטפל בסולר שלכם במגוון המוצרים המשווקים על ידי פרקש מקורות מתחדשים.  תחזוקה מונעת וקבועה בהחלט יכולה למנוע תופע של מים בסולר. מניעת המפגע תסייע לשמור על כל מערך הצנרת, המסננים והציוד.

 

מים בסולר גורמים לבעיות נוספות

מים בלבד עלולים להוביל לתקלות ותיקונים יקרים במנוע. אבל מים יכולים להוביל גם לבעיות מזיקות אחרות. מים הם כר גידול לבקטריות וחיידקים. חיידקים לא יכולים לגדול ללא נוכחות של מים. כאשר החיידקים האלו נוצרים, הם מתרבים במהירות ויוצרים סביבה רוויה בחומצה. היווצרות חומצה מובילה לחלודה וקורוזיה של מיכל הדלק וכן מסנני דלק סתומים. ברגע שיש סימנים של התפתחות חיידקים במיכל , הסרה או פיזור של המים היא רק חצי מהפתרון. תצטרכו לחסל גם את הבקטריות כדי להבטיח שאתם מפיקים את המרב מהסולר.

בצעו תכנית תחזוקה בסולר כל השנה

חשוב להדגיש, שיש לדאוג לתכנית טיפול בסולר כל השנה. נכון שמים נפוצים יותר בתנאי חום. אבל ברגע שהחורף מגיע, כל המים שנותרו במיכל עלולים לקפוא, מה שיוביל לרשימת תקלות מנוע. המים הקפואים בדלק יכולים להוביל למשאבות דלק קפואות ולקווי דלק קפואים. הדרך היחידה למנוע בעיות מסוג זה היא תמיד לטפל בדלק הסולר שלך עם תכשירים לסינון מים.

לייעוץ במתחם הלקוח, ללא עלות, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Scroll to Top