איך שומרים על גנרטור שבת?

איך שומרים על גנרטור שיעבוד בשבת כהלכה?

גנרטור שבת אולי מסיר את הדאגות שלכם לגבי אספקת חשמל כשר, אבל מה לגבי תחזוקת מיכל הסולר? גם את זה חייבים לעשות כהלכה. גם אם אתם עסוקים או טרודים בהכנות לשבת בהחלט חשוב להבין לעומק את נושא הטיפול במיכל סולר בין שבת לשבת כדי למנוע היווצרות מים מזהמים ובקטריות במיכל וכתוצאה מכך, סתימת מסננים, פגיעה במשאבה וניטרול הגנרטור לשבת. התוצאה, קהילה שלמה של שומרי שבת נפגעת מכך. החדשות הטובות. יש לזה פתרון. קבוצת פרקש מקורות מתחדשים מתמחה בתחזוקה שוטפת של מיכלי סולר. אספנו מספר המלצות שיסייעו לכם לעבור את השבת בשלום. ללא תקלות.

המלצות לתפעול תקין של הגנרטור משבת לשבת.

חשוב לערוך תוכנית תחזוקה, תיק מתקן. הגדירו לוח זמנים לתחזוקה על מערכת הסולר  שיכולה ליצור תזכורות אוטומטיות. היצרן הוא לעתים קרובות המקום הטוב ביותר למצוא המלצות לשירות גנרטור שבת; פעלו לפי ההנחיות של היצרן אם אתם יכולים. אבל, מכיוון שבארץ מיכל הסולר  לגנרטור שבת יושפע במיוחד ממזג האוויר והאקלים של האזור שלכם, שווה להתייעץ עם מומחים. לדוגמא, תנאי הלחות באיזור מישור החוף לא דומים לתנאי היובש באיזור ירושלים. כנ"ל לגבי ההבדלים בין חורף במישור החוף לחורף בצפת. זה כמובן משפיע על איכות התחזוקה. 

בדיקה ויזואלית של הסולר.

תהליך התחזוקה השוטפת של מיכל סולר לגנרטור שבת כולל בדיקה ויזואלית של האזור שמסביב למיכל לאיתור פסולת, נוזלים דולפים בשוחה או דברים אחרים שנראים חשודים, כמו גם לראות אם משהו שנראה לא במקום בזמן שהוא פועל. כמו כן, חשוב להקפיד להחליף באופן קבוע את המסננים והנוזלים כחלק משגרת השירות של הגנרטור התעשייתי לשבת. בדרך כלל, היצרן/נותן שירות  יספק גם הנחיות ולוחות זמנים לטיפול. החליפו חלקים בלויים מעת לעת, תצטרכו להחליף חלקים ישנים או בלויים במערכת הסולר. בדיקת מלאי סולר במיכל חשוב ביותר לתפעול הגנראטור בשבת בדיקת המלאי יכולה להתבצע באמצעות בדיקה ידנית של מדיד השנתות במיכל או באופן רציף על ידי מטמר ופאנל בקרה שיכול לשדר את המלאי ישירות לטלפון נייד. אז הקפידו לבדוק את מלאי הסולר מייד בתחילת שבוע על מנת שתהיה אפשרות להזמין את ספק הסולר לפני השבת הבאה. חשוב להפעיל כל גנרטור לשבת לפחות מדי שבוע למשך חצי שעה לפחות, עם מרווחים של עשר דקות ביניהם. פעולה זו מבטיחה שהגנרטור יוכל להידלק במהירות לפני כניסת השבת.

הבעיות הנפוצות ביותר  בגנרטור שבת

כאשר גנרטורים לשבת אינם פועלים כפי שהם צריכים בגלל סולר לא תקין, הם עלולים להוות סיכון רציני לבטיחות ולפעילות של הקהילה לפני השבת ובמהלך השבת. תארו לעצמכם תקלה בגנרטור במהלך השבת. זו בהחלט תקלה שפוגעת במרקם העדין של אורח החיים הדתי עד כדי חילול שבת. זיהוי מקור הבעיה הוא הצעד הראשון להחזרת הגנרטור שלכם לפעילות תקינה, לפני כניסת השבת. כדי לעזור, ריכזנו כמה בעיות ופתרונות לאחזקת מיכלי סולר.

למה גנרטור מפסיק לעבוד?

1.

אם רמות מים, מזהמים ובקטריות גבוהות בתוך המיכל, ייתכן שתקבלו התראה שהגנראטור נכבה. רמות גבוהות של מים ומזהמים בקטריות הוא תהליך מתמשך שאפשר למנוע אותו על ידי תכנית אחזקה מסודרת.

2.

במערכות סולר יש פילטרים העלולים להיסתם עקב זיהום בסולר, דיגום סולר מתחתית המיכל מאפשר זיהוי מזהמים, בוצה ומים. במידת הצורך יתבצע ניקוי יסודי של הממיכל.

לייעוץ במתחם הלקוח, ללא עלות, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

3.

התפתחות בקטריות בסולר.

התפתחות בקטריות בסולר תגרום לתופעה של סולר עכור ומכאן הדרך לסתימה תהיה קצרה. הסתימה תפגע במסננים, תשתק משאבה ותוביל גם לנזק לגנרטור. התוצאה, השבתת הגנרטור במהלך השבת.

4.

בקרות גובה מפלס סולר 

במיכל סולר תת קרקעי, אם לוח בקרה עלול להראות מיכל מלא ולמעשה המיכל ריק, יש לבדוק מלאי סולר עם מדיד עם שנתות. המדיד הרציף צריך להראות 3 התראות של גובה מפלס סולר- מהנמוך לגבוה: אין סולר, הזמנת סולר וגלישת סולר מהמיכל. בכל אחד מהמקרים צריך לקבל התראה על לוח התראות. מנורה ירוקה תקין מנורה אדומה לא תקין.

פתרון תקלות של מיכל סולר לגנראטור שבת.

אם אינכם בטוחים מה לא בסדר עם מיכל הסולר, נסו לעבור על רשימת בדיקה של היסודות: דלק: ודאו שהמד מדוייק והמיכל מלא כראוי. בדיקת תחתית המיכל: בידקו את הסולר ושילחו דגימת סולר למעבדה, בידקו אטימות המיכל למניעת אובדן סולר ומניעת זיהום קרקע ובידקו אטימות המיכל בשוחה למניעת חדירת מים עקב נגר עילי.

שירות ותחזוקה של מיכל סולר

הצוות המקצועי  של פרקש מקורות מתחדשים מבצע שירות שטח וחרום ותחזוקה מונעת. לרבות טיפול מונע נגד בקטריות ומים בסולר. צרו קשר באתר או באמצעות ווטסאפ טלפון או הודעה בצור קשר באתר.

Scroll to Top