סיבות להימצאות מים במכלי דלק

מנין מגיעים המים למכלי הסולר? סיבות להימצאות מים במכלי דלק. ישנן דרכים רבות למים לחדור אל מיכל הסולר. לעתים קרובות מים נמצאים בדלק כבר באספקה ולעיתים הם מוצאים את דרכם אל המיכל בעקבות הסיבות הבאות – חדירת מי גשמים – מי גשמים עלולים לחדור למיכל דרך פתחי שירות לא אטומים, או אוגנים (פלאנג'ים) ללא אטם תקין. אטמים פגומים במכסי ופתחי מילוי הדלק – חדירה של מים בעיקר אל חללו הפנימי של המיכל באופן סדיר . עיבוי מים – במיכל הנמצא בכוננות לתקופה ממושכת ושאינו מלא לגמרי, נוצר תהליך עיבוי הנובע מהפרשי הטמפרטורה בין שעות היום ללילה.

התהליך מתרחש כאשר אוויר חם בא במגע עם דפנות המיכל והוא נהפך לאדי מים שיתווספו עד כדי טיפות מים. תדלוק ממקור לא מהימן – סולר מזוקק מכיל מעט מים ומגיע מבית הזיקוק בטמפרטורה חמימה אל המשווקים. כשהטמפרטורה של הסולר מתקררת מתחיל תהליך היפרדות מים מהסולר ואלו יוצרים שכבה בקרקעית המיכל. לעיתים הסולר עובר "ידיים" רבות שחלקן אינן מבטיחות את טיבו של הסולר.

חדירת מים למיכל יומי-  עם השנים, המימד העליון של מיכלים יומיים שלא נמצאים בתוך מבנה, עלול להתקער. השקע שנוצר אוגר מים בחורף, מה שיגרור תהליך קורוזיה עד היווצרות חור והמים יתנקזו לתוך הסולר במיכל. עיבוי מים במיכלים יומיים הוא תהליך קיצוני יותר משום שהם חשופים לשמש והבדלי הטמפרטורות בין לילה ליום בדופן המיכל גבוהות. הצטברות מים במיכל הראשי/שבועי. המערכת האוטומטית של המשאבות מופעלת כאשר מתקבלת התראה של חוסר דלק – הסולר שיועבר למיכל היומי יהיה עם תכולה גבוהה של מים.

בתנאי סביבה ואקלים מסויימים מתפתחות בקטריות בדלק– הן שוקעות על דפנות מיכלי הדלק. בקרקעית המיכל הן מאיטות ועוצרות את טיפות המים מלזרום אל הנקודה הנמוכה ביותר. על כן ,נענוע הכנף משחרר את טיפות המים ומאפשר להן לזרום  אל פתח הניקוז. דיזל באג הוא השם הקולקטיבי להתפשטות החיידקים שגורם להצטברות בוצה במיכלי הדלק העלולה ליצור חסימה בפילטרים .

לייעוץ במתחם הלקוח, ללא עלות, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

תרכובת זו של אורגניזמים נספגת בדלק דרך האוויר שם הם מצויים באופן טבעי. הבאגים נקשרים אל המים בדלק הנקווים בתחתית וניזונים מהפחמימנים בדלק הצף מעל. הם מכפילים עצמם כל מספר דק, מפרישים פסולת ומתים. באופן זה, כפונקציה של הזמן נוצרת הבוצה. דלק הוא היגרוסקופי ביותר כאמור, היגרוסקופיות היא היכולת של חומר למשוך מולקולות מים מסביבתו באמצעות ספיחה מה שאומר שהוא למעשה סופג מים מהאוויר. לסיכום- מיכלי הסולר חשופים לחדירה של מים ממגוון סיבות . במאמר זה נחשפנו לדרכי ההגעה של המים למיכלים ומעט על ההשפעה העיקרית עליו. בבבלוג תמצאו מאמר שבו נרחיב בכל הנוגע לבעיות העלולות להופיע כתוצאה של חדירת מים .

Scroll to Top